Stk. 1: Som ordinære medlemmer optages enhver, hvis ansøgning godkendes af medlemmerne. Ansøgningen skal være en motiveret skriftlig ansøgning, hvor ansøgeren som minimum oplyser følgende:
– Navn og alder.
– Lidt om hvem de er.
– Hvor de kommer fra?
– Hvorfor de søger optagelse i Troopers For Charity?
– Hvad de kan bidrage med til foreningen (om de ser sig selv som supporter, i dragt, eller noget andet.)
– Hvis de har en dragt; billeder af dragten/dragterne.
– Bekræftelse på, at foreningens bestyrelse må indhente en børneattest på
vedkommende.
– Ansøgere under 15 år skal ledsages af en forældre/værge, der således også skal være medlem af Troopers For Charity
Stk. 2: Alle ansøgninger skal udfyldes via hjemmesiden på www.troopersforcharity.dk
Alle skriftlige ansøgninger bliver herefter lagt op til gennemlæsning internt i medlemsgruppen, så alle medlemmerne kan læse dem. Ansøgeren vil herefter få svar på om ansøgningen er midlertidigt godkendt eller afvist, hvilket vil ske, så vidt muligt, inden for 48 timer.
Medlemskab træder først i kraft når bestyrelsen modtager børneattesten ren og uden anmærkninger.
Ordinære medlemmer indbefatter både medlemmer med og uden dragt. Godkendelse af eventuel dragt sker særskilt ved ansøgning til CRC-mailen efter, at man er blevet godkendt medlem af TFC.
Hvert nyt medlem får tildelt en mentor (valgt af bestyrelsen) til at støtte og vejlede det nye medlem i sin start i foreningen. Beskrivelse af mentorrollen forefindes i dokumentet “TFC for Dummies”, der udleveres ved optagelse i Troopers For Charity.
Stk. 3: Medlemmer kan melde sig til at deltage i og selv oprette troops.
Ved oprettelse af troops, bedes medlemmer gøre klar:
– For hvem og hvorfor de mener, der skal laves et troop.
– Hvor og hvornår det skal afholdes.
– Hvor mange der som minimum skal til for at kunne udføre det pågældende troop.
– Om der er et maksimum på antal medlemmer, der kan deltage.
– Deadline for tilmelding er minimum en uge før eventen, medmindre andet er aftalt.
– Ved tilmelding til et troop melder man ud, om man vil deltage som supporter eller i dragt.
Stk. 4: Godkendelse af dragter, der skal kunne bruges til troops, sker gennem Costume Review Counsil. Her fokuseres der på en konstruktiv feedback, i særdeleshed hvis en dragt ikke kan godkendes, således at medlemmet, eller det mulige kommende medlem, har mulighed for at lave de fornødne rettelser og/eller tilføjelser.
Dragterne i foreningen skal have en vis standard, med reference i det kendte Star Wars univers. Hvilke dragter der godkendes, revideres løbende i “Costume Review Counsils” retningslinjer.
CRC kan i tilfælde hvor et medlem bærer en dragt uautoriseret, fx ved at blande forskellige dragter, bruger ikke godkendte dele, ikke har fået godkendt dragten, etc., fremsende en påtale til medlemmet. Ved gentagne eller særligt grove overtrædelser, kan CRC fremsende påtalen til HR-gruppen for yderligere sanktioner.
Stk. 5: Bestyrelsen indhenter børneattester i henhold til gældende lovgivning, grundet vores troops ofte er rettet mod børn og unge. Dette gøres hvert andet år, for alle medlemmer fra 15 år.
Stk. 6: Udmeldelse af foreningen kan ske efter medlemmets ønske og kan foretages ved at kontakte et medlem af bestyrelsen skriftligt/elektronisk. Alle stamdata om medlemmet bliver herefter slettet, samt medlemmet udmeldes af samtlige lukkede grupper på Facebook.
Hvis ikke bestyrelsen bliver orienteret, kan vi ikke garantere, at dine stamdata bliver slettet øjeblikkeligt.
Hvis ikke man indsender sin børneattest, senest efter anden anmodning, eller hvis attesten ikke er ren, udmelder bestyrelsen automatisk medlemmet.
Så længe du ikke er ekskluderet, har du altid mulighed for at søge ind igen, på samme vilkår som nye medlemmer via medlemsansøgningsformularen på hjemmesiden.
Stk. 7: Troopers For Charitys primære formål er at gøre en forskel via troops. Det forventes således, at alle medlemmer i løbet af et kalenderår deltager i mindst 1 troop for at kunne fastholde sit medlemskab af Troopers for Charity.
Bestyrelsen udmelder medlemmer, der ikke har opfyldt denne forpligtelse ved
udgangen af hvert kalenderår.
Så længe du ikke er ekskluderet, har du altid mulighed for at søge ind igen, på samme vilkår som nye medlemmer via medlemsansøgningsformularen på hjemmesiden.